Luna blijft populairste hondennaam. Tijgertje op zijn retour bij Kat

Heerhugowaard, 2 juli 2013 – Luna blijft de meest populaire hondennaam in Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse Honden & Katten Namen Top 5 van huisdierenverzekeraar Proteq Dier & Zorg. Vorig jaar had Luna, Max al verdreven van de 1e plaats en ook in 2013 blijft Luna de meest populaire hondennaam. Voor de kat is Tijgertje niet meer de onbetwiste nummer 1, Luna heeft de koppositie overgenomen. De marktleider op het gebied van ongevallen- en ziektekostenverzekeringen voor honden en katten houdt het onderzoek sinds 2006.

Hond 2012 Kat 2012
1. Luna (1) Luna (2)
2. Max (2) Simba (3)
3. Diesel (3) Tijger(tje) (1)
4. Bo (4) Gizmo / Boris / Lucky (4,-,-)
5. Bella (-) Minoes (-)

Grote veranderingen in top 5 Kat

Opvallend is dat Tijger(tje) defintief van de 1e plaats verdrongen is. Luna klopte vorig jaar al aan de deur en is in 2013 de meest populaire kattennaam. De Kat top 5 kent maar liefst 3 nieuwe binnenkomers: Boris, Lucky en Minoes. De eigenaren van honden zijn in hun naam keuze traditioneler, alleen Bella is nieuw in de Top 5. “Al zien we bij de hondennamen ook veel creativiteit. Denk daarbij aan artiestennamen zoals Bieber, Bowie en Elvis. Hoewel vaak gezegd wordt dat eigenaren van honden andere mensen zijn dan eigenaren van katten blijken ze in hun naamkeuze veel overeenkomsten te hebben. Voor zowel de hond en de kat is Luna de meest populaire naam.” Gebaseerd op de analyse van alle aanwezige namen in de data base van Proteq Dier & Zorg vanaf 1998, is Max voor de hond de naam die het vaakst voorkomt en voor de kat is dat Tijgertje.

Over Proteq Dier & Zorg

Met 100.000 klanten en een marktaandeel van ruim 60 procent is Proteq Dier & Zorg veruit de grootste dierenverzekeraar van Nederland. Vanuit deze rol draagt Proteq Dier & Zorg bij aan verantwoord huisdierbezit: wij dekken vrijwel alle kosten die worden gemaakt voor medische behandelingen van honden en katten als gevolg van een ongeval of ziekte. Hiermee maken wij betere zorg voor huisdieren mogelijk. Proteq Dier & Zorg is onderdeel van SNS REAAL en is gevestigd in Heerhugowaard.