Hoe tevreden zijn onze klanten?

Wij zijn pas tevreden als u het bent

hond Blue

Verzekeren is een kwestie van vertrouwen. U vertrouwt ons en wij vertrouwen u. We vinden het dan ook belangrijk om te weten wat onze klanten van ons vinden. Wij vragen dan ook regelmatig aan onze klanten of ze tevreden zijn over Proteq Dier & Zorg. Maken we waar wat we beloven? Worden vragen op tijd beantwoord? Hoe tevreden is men over de afhandeling van een declaratie? Is de informatie op de site duidelijk? Immers, hoe hard we ook ons best doen, het kan altijd beter en dat begint door goed te luisteren naar onze klanten.

Zo waarderen onze klanten ons

Elke maand vragen we enkele van onze klanten wat ze van onze dienstverlening vonden. Met de feedback die we krijgen proberen we onze processen en service continue te verbeteren. Het resultaat van afgelopen maand ziet u hieronder.

8,6

Declaratie afhandeling

Met dit cijfer waarderen onze klanten de wijze waarop wij declaraties afhandelen.

8

Verzekering afsluiten

Dit is het cijfer dat klanten ons geven voor het gemak waarmee ze een verzekering kunnen afsluiten.

8

Verzekering opzeggen

Met dit cijfer beoordelen onze klanten de manier waarop de verzekering opgezegd kan worden.

8,3

Tevredenheid
afgelopen maand

Met dit cijfer waardeerden onze klanten onze dienstverlening afgelopen maand in het algemeen.

7,6

Totale tevredenheid

Met dit cijfer waarderen onze klanten onze dienstverlening in het algemeen sinds de start van het onderzoek (ruim 15.000 reacties).

Wat hebben we inmiddels verbeterd naar aanleiding van reacties van klanten?

Veel klanten waren erg tevreden over de mogelijkheid om declaraties online in te dienen, maar vonden de lengte van het Online Declaratieformulier te lang. We hebben het formulier daarom (aanzienlijk) verkleind door klanten alleen de noodzakelijke persoonsgegevens in te laten vullen.

Enkele klanten vroegen zich af of het online declaratieformulier wel goed was beveiligd. Uiteraard is ons online declaratieformulier altijd goed beveiligd, alleen is dit niet voor elke klant gemakkelijk te zien. Om deze beveiliging voor de klanten ook zichtbaar te maken, hebben we een explicitiete melding geplaatst naast het formulier.

Er zijn diverse opmerkingen binnengekomen over de vindbaarheid van het declaratieformulier. Deze is nu makkelijker te vinden via de site. Daarnaast heeft een van onze klanten een invulbare PDF aangeleverd die wij nu gebruiken op onze site.

In de brief bij de polis hebben we een verwijzing opgenomen naar de bijlage waarin o.a. de wachttermijn en ons fraude beleid toegelicht worden.

Bij de veelgestelde vragen onder de vraag: Hoeveel kost de verzekering? was het niet duidelijk of de 5% opslag bij maandbetaling al verwerkt was in de premieberekening. Dit is aangepast.

In onze leeswijzer staat niet vermeld dat wij een jaarlijkse indexering hebben van 4%. Dit is aangepast.

Ontevreden? Laat het ons weten

Pas als we weten dat u ontevreden bent, kunnen we kijken of we het op kunnen lossen. Want waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. En ondanks alle interne opleidingen, controles en procedures blijft het toch mensenwerk. Aarzelt u dan ook niet om het ons te laten weten als u een klacht heeft of als u ontevreden bent; bel ons of maak gebruik van ons contactformulier.