Simba en Max populairste katten- en hondennaam

Heerhugowaard, 21 augustus 2007 – Online verzekeraar Proteq heeft haar jaarlijkse Honden- en kattennamen Top 10 bekend gemaakt. Grootste verrassing is dat de namen Tijgertje en Tommy voorbij gestreefd zijn en Simba dit jaar de populairste kattennaam is. Simba staat al jaren in de top 5 maar is nu dus de favoriete naam bij katteneigenaren. Bij de honden blijft de naam Max het meest populair. Voor het vierde achtereenvolgende jaar staat Max op 1. Maar de naam Bo of Beau is het afgelopen jaar opvallend veel voorgekomen en vormt een serieuze concurrent voor Max.

Hond Kat
1. Max Simba
2. Bo/Beau Tijger(tje)
3. Luna Gizmo
4. Spike Micky
5. Sam Max

Top 10

In de top 5 bij hondennamen is de naam Luna weer terug ten koste van Lady. Bijna in de top 10 staat Kyra. Geen gebruikelijke naam op het eerste gezicht maar volgend jaar waarschijnlijk wel in de top 10 terug te vinden. Bij de kattennamen is Simba dus favoriet. Tijger(tje) doet het nog altijd goed op nummer 2 terwijl de populairste naam van vorig jaar, Tommy, gezakt is naar plaats 6. Gizmo is weer helemaal terug na vorig jaar uit de top 10 gekelderd te zijn en Max blijkt ook een veel voorkomende kattennaam te zijn.

Creatief

Proteq constateert dat de Nederlandse honden- en katteneigenaren steeds vaker kiezen voor buitenlandse- en creatieve fantasienamen zoals Godo, Guenillou, Kaena, Dee Dee, Exit en Silver bij honden. Voor katten zijn Smeagol, Sneaky, Rhett, Nok Nok en Kabookie Joe verrassende namen.

Groeiende belangstelling voor huisdierenverzekeringen

Het afsluiten van een ongevallen- en ziektekostenverzekering voor de hond of kat wordt in Nederland steeds vaker gedaan. Proteq is met haar Dier & Zorg Verzekering marktleider in Nederland. Deze stijging wordt met name veroorzaakt door een toename van de risicobeleving. De eigenaar wil zijn trouwe huisdier in het geval dat nodig is, de beste medische zorg geven. Door het afsluiten van de Dier & Zorg Verzekering is de eigenaar financieel voorbereid op eventuele hoge medische kosten.

De honden en kattennamen top 10 is uitvoerd onder alle klanten van Proteq die een Dier & Zorg ongevallen- en ziektekostenverzekering hebben afgesloten