Luna blijft populairste hondennaam. Tijgertje houdt koppositie bij kat.

Heerhugowaard, 11 juli 2012 – Luna blijft de meest populaire hondennaam in Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse Honden & Katten Namen Top 5 van huisdierenverzekeraar Proteq Dier & Zorg. Vorig jaar had Luna, Max al verdreven van de 1e plaats en ook in 2012 blijft Luna de meest populaire hondennaam. Voor de kat blijft Tijgertje de onbetwiste nummer 1. De marktleider op het gebied van ongevallen- en ziektekostenverzekeringen voor honden en katten houdt het onderzoek sinds 2006.

Hond Kat
1. Luna Tijger(tje)
2. Max Luna
3. Diesel Simba
4. Bo Gizmo
5. Lady Max

Opvallende overlap bij hond en kat

Er wordt vaak gezegd dat eigenaren van honden en eigenaren van katten verschillend zijn. Als het echter gaat om de naam voor hun huisdier, dan is er niet zoveel verschil. Max en Luna zijn zowel voor de kat en voor de hond populaire namen. “Wij hebben daar geen verklaring voor” zegt Martijn Meijlink, directeur van Proteq Dier & Zorg. “Wat we wel merken is dat de hond en kat een volwaardig gezinslid geworden is. Een prettig klinkende naam hoort daar ook bij.” Gebaseerd op de analyse van alle aanwezige namen in de data base van Proteq Dier & Zorg vanaf 1998, is Max de naam die het vaakst voorkomt en voor de kat is dat Tijgertje.

Over Proteq Dier & Zorg

Met meer dan 100.000 klanten en een marktaandeel van ruim 60 procent is Proteq Dier & Zorg veruit de grootste dierenverzekeraar van Nederland. Vanuit deze rol draagt Proteq Dier & Zorg bij aan verantwoord huisdierbezit: wij dekken vrijwel alle kosten die worden gemaakt voor medische behandelingen van honden en katten als gevolg van een ongeval of ziekte. Hiermee maken wij betere zorg voor huisdieren mogelijk. Proteq Dier & Zorg is onderdeel van SNS REAAL en is gevestigd in Heerhugowaard.