Spectaculaire groei aantal verzekerde huisdieren

Heerhugowaard, 17 januari 2011 – “In 2009 zagen we ook al een toename”, zegt Martijn Meijlink directeur van Proteq Dier & Zorg. “Deze groei heeft zich in 2010 onverminderd voortgezet. Onze indruk is dat door de economische ontwikkelingen, huisdierenbezitters zich nog bewuster zijn geworden van de financiële kant van hun verantwoordelijkheden. Medische kosten komen altijd onverwacht en niet iedereen heeft voortdurend een flink bedrag euro op de bank staan voor onverwachte medische kosten. Door het afsluiten van een ziektekostenverzekering wordt een hoop (financieel) leed voorkomen”.

Huisdierverzekeringen lijken steeds meer op humane zorgverzekeringen

Net als bij de humane ziektekostenverzekeringen, bieden aanbieders van huisdierenverzekeringen verschillende extra dekkingen. De eigenaar kan hierdoor de verzekering kiezen die het beste bij zijn dier en zijn situatie past. In 2010 heeft de marktleider Proteq Dier & Zorg het “Direct uitkeren aan de praktijk” geïntroduceerd. Net als bij bijvoorbeeld de huisarts, keert de verzekeraar direct uit aan de dierenartspraktijk. De eigenaar hoeft niet meer eerst zelf de nota voor te schieten. De dierenartsenpraktijken en de klanten reageren zeer positief.

Huisdierverzekering logisch onderdeel van Verantwoord Huisdierbezit

De groei van het aantal verzekerde honden en katten past in de maatschappelijke trend dat van baasjes wordt verwacht dat zij goed voor hun huisdier zorgen. Ook medische zorg hoort daarbij. Die zorg wordt steeds uitgebreider. Uitgebreide behandelingen van tumoren en MRI scans komen regelmatig voor. Dierenartsrekeningen van 6 a 700 euro zijn daardoor echt geen uitzondering meer. Medisch is er veel mogelijk, maar het moet wel betaald worden. Steeds meer eigenaren zijn zich hiervan bewust en zorgen dat ze hierop voorbereid zijn. Bijvoorbeeld door het afsluiten van een ziektekostenverzekering voor hun hond of kat.